Łączna liczba wyświetleń

piątek, 22 kwietnia 2022

Jestem obłożony granicą poznania

 

          Kilka dni temu pochwaliłem się moim dorobkiem literackim. Czy można w kilku słowach podsumować swoje prace? Trudno ale spróbuję.

          Przede wszystkim nie miałem zamiaru odchodzić od religii, ani budować nowej religii. Wiarę nabytą za młodu zamieniłem na logiczne rozeznanie. Wiarę w istnienie Stwórcy zamieniłem na przekonania i ze spokojem mogę napisać, że już nie wierzę, ale wiem. Tą radością poznawczą chciałem się podzielić z innymi. Pomimo ukończenia studiów teologicznych podszedłem do zagadnienia fenomenologicznie, czyli bez jakichkolwiek obciążeń. Wiedzę którą zdobywałem bardzo mi pomagała, ale była ona stale weryfikowana przez stan mojego umysłu i duszy. Dzisiaj wiem, że za wspaniałą wiadomością o Bogu kryją się ludzkie interesy. Dlatego musiałem krytycznie podejść do religii, Kościoła i kleru. Bardzo pomogła mi wiedza przyrodnicza, w tym najnowsza fizyka. Tak jak Jan Paweł II i inni dostrzegam ścisły związek pomiędzy doświadczeniem fizykalnym a duchowym. Ta spójność sprawiła, że zaliczam się do szczęśliwych ludzi. Nieskromnie piszę, że namacalnie doświadczyłem wielokrotnie Bożą pomoc i czuję się zobowiązany. Unikam sensacji, dlatego  pozostaję w sferze przekazu tez. Kiedy mogę, to podpieram dowodami, logiką. Cytuję też innych, którzy myślą podobnie.

         Moje słowa krytyki np. pod adresem Pisma Świętego wiązały się z ujawnieniem ludzkich interwencji. Ja pragnę czystej Prawdy. Nie interesują mnie dopiski skrybów i innych nadgorliwych poprawiaczy.

         Z moją zdobytą wiedzą trudno mi chylić głowę przed klerem, ale kult zachowałem głęboko w sercu. Piszę nie tylko o chrześcijaństwie, ale o każdej religii monoteistycznej. One pomagają mi lepiej rozumień transcendencję, pojęcia wiary (np. panteizm). Nauka pozwala mi zagłębiać się w istotę rzeczy. Jestem czujny i wiem, że jestem obłożony granicą poznania. Ona nie ode mnie zależy.

          Stale jestem ciekaw nowych idei, myśli, wiedzy dlatego z bólem doświadczam niewielkie zainteresowania wierzących w tej tematyce. Ci którzy mi w tym towarzyszą jestem wdzięczny i zobowiązany: "Wszystko  badajcie,  a  co  szlachetne    zachowujcie (1 Tes 5,21); "I poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli" (J 8,32).

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633  https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz