Łączna liczba wyświetleń

środa, 27 kwietnia 2022

Refleksje końcowe

 

          Kilka lat temu kiedy otrzymałem trzytomowe dzieło literackie "Rozmowy z Bogiem" Nealsa D. Walscha. Po pobieżnym przeczytaniu fragmentów odczułem niesmak. Nie podobała mi się konwencja pisarska autora. Sprowadził on  Boga do roli rozmówcy w stylu face to face, niczym rozmowa dobrych znajomych. Wydało mi się wtedy, że jest to profanacja boskiej Osoby. Dzisiaj jestem bardziej przychylny do pomysłu autora, Z jego sposobu komunikacji chciałem wydobyć jak najwięcej prawd i szczegółów faktograficznych. W III tomie poniosła autora fantazja i przedstawił kilka pomysłów na przyszłość i dalsze losy wszechświata. Poza nimi nie dowiedziałem się niczego nowego. Dalej mam niezaspokojone potrzeby epistemologiczne.

          Autor bardzo dobrze operuje słowami. Umie zainteresować, zaintrygować czytającego i zachęcić do własnych poszukiwań. W tle forsuje swoją wizję Świata.

Źle odebrałem w tekście wszelakie amerykanizmy. Przywołuje amerykańskich autorów jakby na świecie nie było wybitnych postaci w problematyce religijnej i  sprawach światopoglądowych.  Mam odczucie, że autor szykował sobie sposób na własne życie. Mimo, że założył organizacje non profit, to pachnie tu ukrytą komercją.

          To co kłuci się u mnie z moją etyką to, zajmowaniem się ideą  z budowaniem własnej kariery literackiej. Autor nie zdobył mojej sympatii, ale nie odmawiam mu inteligencji, umiejętności dostrzegania problemów, znajomości ludzkiej psychiki.

          Moje oczekiwania idą w kierunku rozumienia mechanizmów stwórczych. Szukam dalej odpowiedzi na pytania: dlaczego, jaki jest cel, jaki jest sens, jaka jest istota i co za tym się kryje. Przede mną dalsze poszukiwania. Mam zajęcie do końca życia. Nuda mi nie grozi. Życie to aktywność.

           Wszystko co mnie spotkało w życiu traktuję jako wyzwanie do działania. Spokój potrzebny mi tylko do regenerowania sił. Zawsze odczuwam niedosyt miłości i ludzkiej życzliwości. Na tym polu nie odniosłem wielu sukcesów. Nic to. Czeka mnie wkrótce Miłość najdoskonalsza. Może osiągnę zrozumienie.

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633  https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz