Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 20 stycznia 2022

Nie słyszę oklasków?

 

          Nie słyszę oklasków? Może nie jestem czytany? Może moje wypociny intelektualne nie są akceptowane? Nie wiem. Wiem tylko, że mam obowiązek dzielić się z innymi własnymi przemyśleniami, które uważam za pożyteczne. Nie jestem również naiwny. Wiem tylko tyle, co jest mi dane. Głowy murem nie przebiję. Rozum ma swoje ograniczenia. Może rządzi tym Siła wyższa. Nie wiem. Rozsądnie byłoby mówić, że mi się zdaje. W ten sposób uciekam od oskarżeń pychy, ale wiem, że i we mnie są jej ziarna. Cóż poradzę. Jestem tylko człowiekiem, który trochę rozeznał kim jest. Narobiłem w życiu wiele pomyłek, i nie mam prawa wymądrzać się. Pociechą dla mnie jest świadomość, że nie byłem w swoim życiu świnią. Starałem się nie krzywdzić nikogo, choć inni mogą mieć inne zdanie. Za własne zasługi poczynam sobie, że nigdy nie byłem członkiem partii PZPR, i że nie byłem na usługach SB. Nigdy nie sprzyjałem komunie. Materiały świadczące jak z nimi walczyłem zostały usunięte w IPNie (materiał nadaje się na powieść). Szkoda, bo w nich miałem nadzieję oczyścić się z zarzutów. Był taki przykry okres w moim życiu, że Kościół uważał mnie za współpracownika SB, a oni uważali, że jestem w układach kościelnych. Przeżyłem wiele trudnych chwil, poniżenia i wykluczenia. Nie dziwota, że od 35 lat mam zaawansowaną cukrzycę. W tym trudny życiu starałem się utrzymywać na powierzchni. Dotychczas, chyba mnie się to udaje. Co będzie dalej – zobaczymy.

          Otrzymałem srebrny i złoty krzyż zasługi. Nie cieszę się nimi.  Niczym sobie  na nie, nie zasłużyłem. Otrzymałem, bo pasowało mi je dać. Na własnej skórze doświadczyłem mechanizm ludzkich spraw i polityki. Dla mnie liczy się powszechność dobra. Dostrzegam je u innych. Nie jest aż tak źle. Ludzkość jest wspaniała, a zarazem podła, mądra a zarazem głupia, zachłanna, a zarazem hojna.

          Obym mógł być jeszcze pomocny i służyć potrzebujących. 

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633  https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz