Wszelakie przymioty Boga, że jest
dobry, sprawiedliwy, wrażliwy, życzliwy, wszechmogący itd. są pochodzenia
ludzkiego. Człowiek używa pojęć, których sam jest ich autorem. Czy Bóg podpada
pod ludzką terminologię? Nie ma chyba
innego sposobu jak wykorzystywać ludzkie pojęcia. Przez nie można obrazować
Stwórcę na sposób ludzki. Czy to wystarcza? Chyba tak, bo w gruncie rzeczy
chodzi o przekaz do ludzi. Bóg jest istotą ponad stworzeniami i nie sposób, aby
człowiek poznał Go według boskiego wymiaru.
Skąd wiadomo, że Bóg jest dobry?
Człowiek jest stworzeniem Boga. W nim Bóg umiejscowił swoją naturę oraz swoje
przymioty. Jeżeli człowiek potrafi być dobry, tym bardziej jego Stwórca potrafi
być dobry. Stosując metodę porównawczo-analityczną człowiek potrafi określić i
inne przymioty Boga. Hiob nie rozumiał, dlaczego Bóg go doświadczał, ale
wiedział, że Bóg jest dobry, i dalej mu ufał.
Dobro zaś sterowane jest miłością. Poza tym, człowiek nakreślił ideał Boga. To
istota całkowicie nieskalana przywarami stworzenia. Tak to widział filozof
Platon i chwała mu za to. Niemożność dorównania Bogu spowodowała najwyższe
stopniowanie cech przymiotów. Dodano przedrostki: naj-piękniejsze, naj-wyższe,
naj-lepsze, nie-skończone, czy: najbardziej rzetelny, uczciwy. Czy to nie
przesada? Tak widzi człowiek Boga, i dlatego jest to zupełnie zrozumiałe. Dla
człowieka Bóg jest święty (Księga Izajasza 6:3; Księga Apokalipsy 4:8). Bóg
jest dobry w najwyższym stopniu.
Gdyby zapytać, jaki jest Bóg według
prawdy absolutnej, to trudno cokolwiek powiedzieć. On jest dla człowieka nie do
poznania. Tak naprawdę wiadomo o Nim niewiele, np. wiemy, że jest wieczny,
wszystko widzi i słucha jednocześnie, jest wszędzie. Człowiek musi zachować
pokorę niemożności poznania Boga. Krytyka więc Boga jest nieuzasadniona, bo jak
krytykować cokolwiek skoro brakuje o tym wiedzy?
Przymioty Boga nadane przez
człowieka są dla człowieka zrozumiałe. Być może Bóg „uśmiecha się” z ludzkiej
nieporadności. Określenia pochodzenia ludzkiego są niejednokrotnie śmieszne, a
nawet infantylne (bozia). W zależności od poziomu intelektualnego człowieka Bóg
jest różnie oceniany i obrazowany. Niech tak zostanie. Każdy człowiek ma
swojego Boga w sercu i niech się z Nim zaprzyjaźnia.
Wielkim nieporozumieniem jest
zrzucanie na Boga odpowiedzialności za losy świata. To przykład nadużycia
obrazowania Boga i przypisywanie mu niewłaściwych cech i określeń, np. Bóg
jest stróżem wszechświata; On wszystko może gdyby chciał. Wiele ludzi wciąż jeszcze żyje w przekonaniu o
istnieniu Boga okrutnego. Boga, który jest
policjantem, prokuratorem i bezlitosnym sędzią. Kto tak postępuje, nie pojmuje
Boga, inności świata nadprzyrodzonego, nie rozumie Jego przymiotów, relacji ze
światem, Jego koncepcji stwórczej.
Attributs de Dieu
Tous les attributs de Dieu, qui est
bon, juste, sensible, gentil, omnipotent, etc. sont d'origine humaine. Man
utilise des concepts dont il est l'auteur. Est-ce que Dieu tombe dans la
terminologie de l'homme? Il n'y a probablement pas d'autre moyen comment
utiliser les concepts humains. Ils peuvent représenter le Créateur d'une
manière humaine. Est-ce suffisant? Je pense que oui, parce qu'en fait, en
termes de transmission à l'homme. Dieu est l'essence sur les créatures et il
n'y a aucun moyen qu'un homme l'a rencontré par la dimension divine.
Comment savons-nous que Dieu est bon? L'homme est une créature
de Dieu. Dans ce document, Dieu a placé sa nature et ses qualités. Si un homme
peut être bon, plus son Créateur peut être bon. En utilisant la méthode de
l'homme comparative–analytique peut définir d'autres attributs de Dieu. Job
ne comprenait pas pourquoi Dieu avait connu, mais il savait que Dieu est bon,
et la confiance encore lui. Le bon et est contrôlé par l'amour. D'ailleurs,
l'homme a souligné l'idéal de Dieu. Cela étant totalement irréprochable
création de vices. Ainsi, il a vu le philosophe Platon et louez-le pour elle.
L'incapacité à rattraper Dieu fit les plus caractéristiques de gradation
qualités. préfixes Ajouté: plus beau, le plus élevé, la plupart mieux pas fini,
que ce soit: le plus honnête, honnête. Est-ce pas exagéré? Donc, il voit un
homme de Dieu, et il est donc tout à fait compréhensible. Pour un homme de Dieu
est Saint (Esaïe 6: 3; Apocalypse 4: 8). Dieu est bon au plus haut degré.
Si
vous demandez ce que Dieu est la vérité absolue, il est difficile de dire quoi
que ce soit. Il est un homme de ne pas savoir. Vraiment connu de lui un peu,
par exemple. Nous savons qu'il est éternel, tout ce qu'il voit et entend dans
le même temps, il est partout. L'homme doit garder l'humilité incapacité à
connaître Dieu. La critique que Dieu ne se justifie pas, parce que critiquer
quelque chose si manque la connaissance de celui-ci?
Les
attributs de Dieu donnés à l'homme pour l'homme à comprendre. Peut-être Dieu
"sourit" de l'ineptie humaine. Les termes d'origine humaine sont
souvent drôle, et même infantile. Selon le niveau intellectuel de l'homme de
Dieu est évalué différemment et imagée. Que ce soit. Chaque personne a son Dieu
dans votre cœur et laissez-le se lie d'amitié.
Big idée fausse est en baisse dans
la responsabilité de Dieu pour le sort du monde. Ceci est un exemple d'abus de l'imagerie Dieu
et lui assignant les mauvaises caractéristiques et expressions, par exemple
Dieu est le gardien de l'univers. Il peut tout faire s'il le voulait. Beaucoup
de gens vivent encore dans la croyance de l'existence de Dieu cruel. Dieu, qui
est un policier, procureur et juge impitoyable. Qui fait ces choses ne comprend
pas un monde surnaturel l'altérité de Dieu, il ne comprend pas ses attributs,
les relations avec le monde, son concept créatif.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz