Łączna liczba wyświetleń

sobota, 24 lutego 2018

Na etacie u Stwórcy


          Świat podlega zmianom. My podążamy za nim. Zmienia się podejście do prawdy. Stare nauki nabierają znaczenia archiwalnego. Coraz bardziej zbliżamy się poznania istoty zjawisk. Dla starego Kanta było to nieuchwytne, niezrozumiałe, odległe. Dzisiaj ludzkość operuje innym spojrzeniem na rzeczywistość. Świat nadprzyrodzony jest człowiekowi bliższy. Kościół głosi Chrystusa historycznego. To podejście jest przyjazne, piękne, ale daje tylko rozkosz duchową na poziomie dziecka. Trzeba sięgać dalej i stosować nowe mechanizmy poznawcze. Do tego są potrzebne klucze, narzędzia epistemologiczne (poznawcze). O takich kluczach już pisałem. Jednym z nich jest funkcjonał dobra. Prościej ujmując sprawę – poszukujmy dobra wokół nas, bo za tym stoi Chrystus. Cokolwiek dostrzegacie, a jest dobre, od Boga pochodzi. Klucz ten jest prosty i zrozumiały. Trzeba tylko w swoim sumieniu rozpoznać, czy to jest dobre, czy złe. Jeżeli jest dobre to jesteśmy bliżej Boga, odczuwamy Jego obecność. Jego bliskość nauczmy się odczuwać i cieszyć się Jego obecnością. Nasza skuteczność objawia się wewnętrzną radością, nadzieją, że nie jesteśmy sami, Trzeba zrozumieć, że jak Bóg człowieka doświadcza, czasem niewyobrażalnie ciężko, to nam w tym towarzyszy. A jak towarzyszy, to jest blisko nas. To ogromny zaszczyt, to przedpokój nieba, wieczności. Nie napisałby powyższych słów, gdybym nie doświadczył osobiście Jego obecności.

          Moja sytuacja finansowa jest po ludzku beznadziejna. Sięgnąłem po rekord Ginessa w ilości "niezamierzony" pożyczek. Stwórca jednak doświadczając mnie i moją rodzinę  okazuje mi łaskę. Jeszcze żyję i funkcjonuję. Anioły przysłane prze Stwórcę, co chwile mnie wspierają. Mimo, że wbrew nauki Kościoła nie wierzę w ich bytowe samodzielne istnienie. Bóg upewnia mnie w mojej wiedzy, że każdy może być powołany do tej funkcji. Być na etacie Boga jest zaszczytem i dowodem, że jego też Bóg miłuje. Oglądajmy się w około, takich aniołów jest mnóstwo, bo Bóg ciągle nas wspiera. Dobro które dostrzegamy przechwytujmy i rozprowadzajmy dalej. Dobro musi czynić dalsze dobro. Nie pozwólmy złu w wygaszaniu dobra. Dobro jest dowodem na istnienie Boga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz