Łączna liczba wyświetleń

środa, 16 marca 2022

Czuję się w poczęci Ukraińcem Я відчуваю себе українцем

 

          Moja Matka i jej rodzina pochodziła z terenów dzisiejszej Ukrainy. Mama urodziła się we Lwowie, a dziadkowie mieli swoje włościa w okolicach Komorna. Tak jak oni nasiągnęli kulturą kozacką, tak ja czuję się, w poczęci, Ukraińcem.

          Mama wielokrotnie popisywała się znajomością języka ukraińskiego.  Wielokrotnie tłumaczyła, że pochodzi z  u krainy polskiej, ziem położonych na wschodzie Polski. Jej modulacja i melodyjność wschodnia głosu bardzo mi się podobała. Byłem i jestem przekonany, że ludzie ze Wschodu są dobrymi ludźmi.

          Teraz odkryłem ich bohaterską naturę, głęboki patriotyzm. Podziwiam ich europejskość, znajomość języka angielskiego. Po linii zawodowej są bardzo dobrymi informatykami. Całym sercem jestem z nimi. Gdybym mógł się włączyć w pomoc humanitarną? Pozostaje mi modlitwa błagająca o pokój dla nich. Oni na nowo się narodzą – mocniejsi. Życzę i tego z całego serca.

 

Я відчуваю себе українцем

 

          Моя мама та її родина походили з нинішньої України. Мама народилася у Львові, а дідусь і бабуся мали свої господарства поблизу Коморного. Так само, як на них вплинула козацька культура, я за задумом відчуваю себе українцем. Мама неодноразово показувала знання української мови. Вона неодноразово пояснювала, що родом із Польщі, земель, що знаходяться на сході Польщі. Мені дуже сподобалася її модуляція та східна мелодія. Я був і переконаний, що люди зі Сходу – хороші люди. Тепер я відкрив їхню героїчність, глибокий патріотизм. Я захоплююся їхнім європейським характером та знанням англійської мови. По професійній лінії вони дуже хороші IT-спеціалісти. Я з ними всім серцем. Якби я міг зробити свій внесок у гуманітарну допомогу? Мені залишається молитва, яка благає мир для них. Вони народяться знову – сильнішими. Я бажаю тобі цього від усієї душі. 

 

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633  https://zrzutka.pl/z/pawel1949

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz