Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 27 listopada 2022

Do czego doszedłem cd 4.

 

          Wczoraj przyznałem się do pewnej pokory życiowej. Jest to prawda ale w przedmiocie wiary. Dla rzeczywistości zmysłowej, wręcz przeciwnie, jestem zodiakalnym baranem. Nie mogę pogodzić się ze złem które mnie otacza i panuje na Ziemi. Mam na myśli obecną władzę w Polsce, bestialską rosyjską wojnę na Ukrainie, powszechne łamanie praw kobiet. Autokratyczne państwa Korei Północnej i innych, zapędy polityczne Chin, itp.

           Nie rozumiem zwolenników PIS. Ich działania są tak czytelne, a zarazem niesamowicie bezczelne. Każda ich ustawa, choćby i pozytywna jest ogłaszana w myśl własnych korzyści. Nie wierzę w ich dobrą wolę. Dla mnie to zespół ludzi złej woli.

           Putin jest objawieniem najgorszych tyranów którzy żyli do tej pory na Ziemi. Wpisuje się w postacie Hitlera, Benito Mussoliego Stalina, Mao Tse tunga,

Nicolae Ceauşescu  i innych drani, którzy okazali się zwykłymi przestępcami.

           Putin jest cyniczny, bezwzględny, nie znający takich słów jak dobro  i miłość. Jestem przeciwnikiem kary śmierci, ale popieram całkowite usunięcie go z ludzkiej społeczności. Ludzka kara powinna być adekwatna do zbrodni jaką się popełnia.

            Kościół, który ma służyć do przechowywania depozytu wiary powinien być całkowicie zreformowany. Ma stać się ośrodkiem wartości etycznych, takich jakie wypływają z nauk wszystkich religii i nauk społecznych.  Musi przejąć pierwszeństwo nad religiami, ale w duchu ekumenizmu. Ma być wzorem do naśladowania. Hierarchiczność musi zostać domeną tylko Boga. Na Ziemi powinien być powszechny koncyliaryzm, demokracja. Trzeba wypracować zasady, aby w porę likwidować błędy i zaniechania władzy.  Kościół ma być na utrzymaniu wszystkich wiernych i musi się rozliczać dokładnie ze wszystkich datków i dotacji.  Obecny Kościół musi umrzeć, aby narodzić się od nowa (wg katechezy która głosi). Powinien bazować na nauce Jezusa Chrystusa: "na wzór Syna Człowieczego, który nie przyszedł, aby Mu służono, lecz aby służyć i dać swoje życie na okup za wielu" (Mt 20,28).

            Nowe władze w Polsce muszą wypracować takie zasady, aby nigdy nie mógł się powtórzyć syndrom J. Kaczyńskiego.

           Więzienia powinny być zlikwidowane na rzecz pobytu kontrolowanego elektronicznie. Samo wysiadywanie przez lata w celi, bez większego celu, jest niehumanitarne,  nieludzkie i jest rodzajem zemsty.

            Sądy nie tylko mają rozstrzygać o złamaniu prawa, ale powinny być sprawiedliwe w sensie zasad moralnych. Zdaję sobie sprawę, ze to jest bardzo trudne ale trzeba próbować. 

 

 

Ponownie zmuszony prosić o pomoc, choć nie mam już złudzeń.

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633  https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz