Człowiek rodząc się w swoim środowisku, przyswaja wiarę ojców. Wiara
jest dla niego czymś naturalnym dopóki nie zacznie jej analizować. Gdy nie
dopuszcza jej krytyki wydaje się ona stabilna i niepodważalna. Przylega więc do
niej mocno i staje się nie tylko jej wyznawcą, ale i obrońcą. Niejednokrotnie
odgrywa w życiu bardzo istotną rolę.
Zderzenie z krytyką religijną może spowodować stanowczy opór i postawę
obronną, lub może powodować osłabienie wiary. Tak rodzą się tzw. ateiści,
agnostycy, osoby letnie religijnie, a w gruncie rzeczy ludzie zagubieni,
pozbawieni dotychczasowej duchowej ochrony. Brak w odpowiednim momencie
wsparcia ze strony Kościoła, osób bliskich może bardzo zmienić scenariusz
życiowy.
Ratunkiem jest zdobycie wiedzy na temat religii, najbardziej zbliżonej
do prawdy historycznej, i oglądu rzeczywistego. Gdyby przekonać młodego
człowieka, że naprawdę istnieje Bóg, Stwórca świata i że jest obecny w świecie,
to już daje się platformę na której można odzyskać spokój, równowagę i
prowadzić dalsze rozmyślania religijne.
Młody człowiek winien wiedzieć, że wszystko co dotyczy człowieka
wywodzi się od człowieka. On sam ma zdolność rozpoznania rzeczywistości i
nie tylko. Człowiek może sięgnąć nawet po to, co go przerasta. Człowiek w
sposób intuicyjny wyczuwa, że świat jest jakiś niezwykłym fenomenem. Siłą
rzeczy winien mieć swój początek. Tu trafia na granicę poznawczą, ale serce
podpowiada, że musi być coś na rzeczy. Niektórzy odpuszczają i machają ręką –
to ich przerasta. Inni szukają odpowiedzi. Często potrzebują na to całe życie.
Przyjęcie (a więc wiara) istnienie Stwórcy staje się biletem do
wieczności. Otoczka wiary jest potrzebna dla kultu i liturgii. Niekiedy ta
otoczka wiary jest niestrawna intelektualnie, infantylna. Ona może zniechęcać
do wiary. Trzeba młodym wyjaśnić jej pomocniczą rolę, a nie podstawową.
Wiedza o tym co ważne, a co mniej, pozwala na przyjęcie niejednej farsy
tradycji. Można się nią bawić, wiedząc, że jest to nadbudowa, a nie fundament
wiary.
Filozoteizm ogranicza prawdę do głównego przesłania wiary. Reszta jest
tylko dodatkiem. Ktoś zapyta o moralność. Wystarczy odczytać w sobie moralność
naturalną. W sumieniu już jest zapisana cała jej treść. Kto potrafi odczytywać
coś więcej z serca niech się tym dzieli z innymi, ale w sposób nie narzucający.
Każdy ma prawo na własną ocenę religijną. Szanując innych spełnia się
podstawowe przykazanie Jezusa Chrystusa: Miłujcie się wzajemnie, jak Ja was umiłowałem (J 13,34).
La connaissance religieuse de base
L'homme étant né dans leur environnement,
la foi approprie des pères. La foi est quelque chose de naturel pour lui
jusqu'à ce qu'il commence à l'analyser. Lorsqu’ il ne laisse pas la critique
semble être stable et incontestable. Adjacent à tellement et il devient non
seulement un suiveur, mais un défenseur. Souvent, il joue dans la vie d'un rôle
très important.
Le choc de la critique religieuse
peut provoquer une résistance ferme et la posture défensive, ou il peut causer
de la faiblesse de la foi. Donc, ils sont nés ainsi. les athées, les
agnostiques, les gens religieusement été, et, en fait, ont perdu des gens,
privés de leur protection spirituelle actuelle. Le manque de soutien en temps
opportun de l'Église, les personnes proches peut changer le scénario de la vie
même.
Le
salut est d'acquérir des connaissances sur la religion la plus proche de la
vérité historique, et un aperçu du réel. Si on pourrait convaincre le jeune
homme que Dieu, le Créateur du monde existe, et qui est présente dans le monde,
on donne déjà une plate-forme sur laquelle on peut retrouver la paix,
l'équilibre et procéder à d'autres spéculations religieuses.
Le jeune homme devrait savoir que tout ce qui concerne l'homme dérivé de
l'homme. Il a la capacité de reconnaître la réalité et non seulement. L'homme
peut atteindre même après ce qui le dépasse. L'homme sent intuitivement que le
monde est un phénomène remarquable. Bien entendu, il doit avoir un
début. Ici va le cognitif de la frontière, mais mon cœur nous
dit qu'il doit y avoir quelque chose. Certains sont pardonnés
et en agitant sa main - il est au-delà. D'autres
cherchent des réponses. Souvent, la nécessité d'une vie.
Adoption (et par conséquent la foi) l'existence du Créateur devient un
ticket pour l'éternité. L’aréole de la
foi est nécessaire pour le culte et la liturgie. Parfois, la coquille de la foi
est indigestes intellectuellement infantile. Elle peut décourager la foi. Il
faut expliquer à son jeune rôle de soutien, pas de base.
Savoir
ce qui est important et ce qui est moins, permet l'adoption d'un grand nombre
d'une tradition de la farce. On peut jouer avec lui, sachant qu'il est la
superstructure, pas le fondement de la foi.
Filozoteizm vérité limitée au message principal de la foi. Le reste est
juste un bonus. Quelqu'un demande sur la moralité. Il suffit de relire dans une
morale naturelle. La conscience est déjà enregistré tous ses contenus. Qui peut
relire beaucoup plus du cœur laissez qu'elle partage avec l'autre, mais d'une
manière non intrusive. Tout le monde a le droit à leur propre évaluation
religieuse. Respecter l'autre rencontre le commandement de base de
Jésus-Christ: aimer les uns les autres comme je vous ai aimés (Jean
13:34).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz