Łączna liczba wyświetleń

sobota, 25 września 2021

Prysnął czar

 

          Szkoda, że ubywa autorytetów na świecie. Ostatnie informacje o ojcu Macieju Ziębie mną wstrząsnęły. Szanowałem go przez jego znajomość fizyki i duchowe nastawienie. Okazuje się, że był to człowiek, który cenił sobie używki tego świata i dążył do władzy. Prysnął czar. Została niechęć do kleru, braci zakonnych. Świat chrześcijański wali się na naszych oczach. Jak czytam: "Po nowicjacie w Poznaniu Zięba trafił pod skrzydła Aleksandra Hauke-Ligowskiego, znanego wychowawcy (magistra) dominikańskich kleryków. Śmiano się, że Zięba robi za wicemagistra. Dla młodych, którzy przyszli do zakonu tuż po maturze, szybko stawał się autorytetem. "Opozycyjna przeszłość, magisterium z fizyki, kontakty z Mazowieckim, wizja rozwoju zakonu – to nas oczarowywało" – wspomina jeden z braci. Zięba dbał o kontakty, wiązał duchowo młodych.", to chciałoby się podążyć za taką osobą. Jak łatwo się pomylić.

          Myślę sobie, że tylko wymiana całej polskiej hierarchii kościelnej, kościelnej celebry  mogłoby dać asumpt do powołania nowych, młodych, o szerokich horyzontach reprezentantów Kościoła.

          Wierzę w doskonałość Kościoła Chrystusowego, ale brakuje godnych Jego przedstawicieli. Od III/IV wieku instytucja kościelna pogrążą się w mroki ciemności.

          W 2016 roku, przed udarem zapisałem się na spotkania akademickie przy Seminarium w Kielcach.  Przerwałem mój udział po kilku spotkaniach. Poziom spotkania był żałosny. Wdałem się w dyskusjez wykładowcami, całkiem niepotrzebnie. Nie miałem partnerów do rzeczowej dyskusji.

          15 września 2021 r. miała miejsce premiera książki "Gomora" Artura Nowaka i Stanisława Obirka. To przede wszystkim książka o hipokryzji. Autorzy opisują nieznane wcześniej skandale, tłumaczą kulturową odrębność polskiego katolicyzmu i odczarowują mit krystalicznego Jana Pawła II.

           Ubolewam, że jestem świadkiem upadku instytucji, którą miałem, od młodości w swoim sercu. Światopogląd swój zachowuję w sercu. Niektóre aspekty

ujawniam na blogach internetowych, pozostając w smutku.

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW 3102026290000950200272633 https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz