Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 12 września 2021

Źródła informacji

 

          Dobrze jest mieć świadomość, że artefakty, które zostały spreparowane przed tysięcy lat też są źródłem informacji. Przykładem jest Tora, która ma w sobie tysiące przekłamań i nadal jest źródeł wiedzy. Podobnie znaczenie mają apokryfy. Źródłem informacji są również haggady, legendy. Każdy list zawiera oprócz przekazu intencyjnego, treści zawoalowane, emocje, sugestie, pytania itp.   Każda rozmowa zawiera w sobie dodatkowe treści. Źródłem wiedzy mogą być gesty, sposób mówienia, narracja, sposób życia, uczynki. Kto posiada dar rozpoznania ma w sobie mocne narzędzie badawcze. Trzeba tylko zachować rozsądek i pokorę, bo za duża pewność swoich umiejętności może oddalać od prawdy, wprowadzając kolejne zakłamania.

           Ogromna wiedza zapisana jest w książkach. W nich zawarta jest mądrość wielu pokoleń od tysięcy lat. Internet jest ich nośnikiem.

           Wiedza odczytana we własnym sumieniu może być odkrywcza, ale może być złudna.

          Ostatnie lata podsunęły mi bardzo ciekawe spostrzeżenie. Otóż sam pisałem, że wiele osób wyraziło wolę podjęcia pracy w Opatrzności Bożej (ludzkie anioły). Doznałem wiele dobra i wzruszeń. Od pewnego czasu stałem się jednym z nich. Sam byłem zaskoczony, że mnie to spotkało. Przykład. Miałem okazje zarobienia sporej gotówki. Ucieszyłem się, myśląc o spłacie moich długów. Okazało się (przez ciąg niewytłumaczalnych zdarzeń), że to dobro jest przeznaczone dla kogoś innego. Ja byłem tylko przekaźnikiem Bożej Opatrzności.

           Człowiek żyje w przestrzeni w której zapisana jest informacja. Jej natura jest zagadkowa, ale jest. Informacja przenika ludzki mózg i może się zdarzyć, że zostaje zapisana w umyślę. Wiele jest przykładów dzieci, którzy mówią językiem którego się nie uczyli (glosolalia). Nawet Sokrates (469–399) uważał, że człowiek w sobie posiada prawdziwą wiedzę. Zadaniem nauczyciela jest udzielenie pomocy uczniowi, aby ten własnym wysiłkiem dochodził do prawdy.

            Źródłem wiedzy mogą być przeczucia. Kobiety wykazują w tym większe zdolności od mężczyzn.

            Ważne są informacje pochodzące z własnym doświadczeń. Po chorobie covid 19  zaczęły mi wypadać włosy. Córka udzieliła mi porady z własnego doświadczenia, że należy przez 2 miesiące, dwa razy dziennie pić wywar z pokrzywy. Byłem nastawiony sceptycznie, ale podjąłem ten trud. Dokładnie po dwóch miesiącach problem mój zniknął. 

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW

13102026290000950200272633 https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz