Łączna liczba wyświetleń

piątek, 3 grudnia 2021

Dał mi szanse

 

          Już wielokrotnie tłumaczyłem się, że nie rozwijam szeroko omawianego tematu. Czynię to z założenia, że moje wpisy należy traktować jako wywołanie tematu. Czytelnikom pozostawiam dalszą drogę poszukiwania odpowiedzi. Kwintesencja Prawdy nie wymaga dużo słów. Nie lubię rozciągania tematu i bicia piany. Czynią to ci, którzy zapobiegają o obszerność wypowiedzi. Sztuką jest używanie niewielu słów do opisu tego co się chce zasugerować. Od lat uczę się tego dziennikarskiego stylu narracji.

          Kłopot jaki mam, to przekazy odczuć, emocji. Wymagają one pewnej poetyki, pewnego entourage'u. Zawsze mam uczucie, że nie przekazałem właściwie ich w sposób wystarczający i zrozumiały. Liczę jednak na inteligencję czytelników.

          Unikam mentorstwa moralistycznego. Nie piszę kazań. Nie zamierzam nikogo namawiać np. do wiary. Prawda sama się obroni. Jest to tylko kwestia czasu. Często posiłkuję się własnymi przykładami, które mogą edukować, zwłaszcza młodych.  Tak głęboko, to chciałbym, aby Prawda jak najszybciej stała się publiczna, bo ona jest potrzebna do wytyczania właściwych dróg. Mam na myśli dobro wszystkich ludzi. Wiem, że jestem przez wielu niezrozumiały, ale chcę pozostać taki jaki jestem. Chciałbym odejść w przekonaniu, że: "W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem" (2 Tm 4,7).  Dodam od siebie, że nie ma we mnie bojaźni przed Tym którego miłuję. Strach nie pozwalałby mi Go kochać. Czuję się prawdziwym dzieckiem Stwórcy. On mi dał poczucie świętej godności, człowieczeństwa. Dał mi szanse, które, być może, nie do końca wykorzystałem. 

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW 13102026290000950200272633 https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz