Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 26 grudnia 2021

Jestem zachłanny

 

          Czego ja oczekuję na tę chcwilę. Dużo i mało. Dużo bo Świat w swej wielkości potrzebuje odnowy, zbliżenia się do doskonałości. Między innymi mam tu na myśli odnowę instytucji kościelnej, aby pełniła służbę jej przyznaną i zadaną słowami Chrystusa: "Paś baranki moje" (J 21,15). Aby była miejscem spotkań religijnych w duchu Chrystusowym. Kościół ma wielkie zadania i wielkie jest zapotrzebowanie na kościół bezgrzeszny i mądry. Mam na myśli ludzkość jako populację istot którzy niegdyś zadomowią kosmos. Ludzkość która dba o swoją Ziemię. Życie bez wojen, bo wojny to przeżytek historyczny. 

           Mało, bo cieszą mnie drobnostki i zwykłe rzeczy. Chciałbym mieć, aby dzielić się z innymi. Chciałbym móc uszczęśliwiać słabszych, chorych. Do granic kocham małe dzieci. W ich spojrzeniach widzę odbicie Boga. Serce się kraje jak widzę małe, niezawinione dzieci, które cierpią. Cierpienia są narzędziem boskiej koncepcji której nie do końca rozumiem.

         Chciałby iść na spacer z bliskimi mi osobami. Trzymać za rękę ukochaną mi osobę. Odzyskać głos, aby śpiewać jak dawniej. Chciałbym spłacić długi i cieszyć się brakiem zobowiązań. Brakuje mi dawnych spotkań, mądrych rozmów, dawnego smaku pożywienia.

         Chciałby wiedzieć, poznać tajniki przyrody – na jakich paradygmatach Świat egzystuje? Plany wobec ludzi którzy zakończyli swój ziemski żywot.

Chciałbym być jeszcze przydatny dla potrzebujących. Z tego mało zrobiło się sporo. Ale jestem zachłanny?

          Jestem zachłanny w nadziei zbawienia. Życia nigdy za mało. Cieszy mnie życie, ale pragnę być przy Nim. Życie w miłości, w jej otoczeniu, w niej samej to prawdziwe szczęście. Pragnę wysławiać swą miłość i słyszeć ją od innych. 

 

adres e-mail: p.porebski@onet.pl Prywatne konto bankowe SWIFT BPKOPLPW 13102026290000950200272633 https://zrzutka.pl/z/pawel1949

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz