Łączna liczba wyświetleń

środa, 8 lipca 2020

Argumenty za cd.


         Jezus wielokrotnie posługiwał się słowami Boga–Ojca wypowiedzianymi z krzaku gorejącego: " Jestem, który Jestem" (Wj 13.4), ujawniającymi Jego istotę i naturę. "Rzekła do Niego kobieta: «Wiem, że przyjdzie Mesjasz, zwany Chrystusem. A kiedy On przyjdzie, objawi nam wszystko». Powiedział do niej Jezus: «Jestem nim Ja, który z tobą mówię». (J 4,25–26); "Najwyższy kapłan zapytał Go ponownie: «Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Błogosławionego». Jezus odpowiedział: «Ja jestem»". (Mk  14,61–61). Więcej, dopowiadał i tłumaczył dalsze argumenty swojej istoty: "Jak długo jestem na świecie, jestem światłością świata». (J 9,5). Jezus przekonywał, choć nie sądzę aby Go rozumiano, że On ma naturę Boga. Jest jak On Aktem działającym.
           Nie jest trudno udowadniać boskość Jezusa za pomocą treści Biblii (egzegezy) jak to czynią wszelacy kaznodzieje z Biblią w ręku (np. kazania pastora Jacka Mattery z kościoła Adwentystów Dnia Siódmego), ale trudno jest wyczytać prawdę z wniosków które płyną z hermeneutyki (rozumienia entourage'u biblijnego) biblijnej. Dlatego pomijam cytowanie treści w dowodzeniu boskości Jezusa. Tak jak fizyka kwantowa pomaga zrozumieć naturę Boga, tak nie potrafi dostarczyć nam argumentów tego, co jest przedmiotem wiary.
           Dla mnie argumentem mocnym, choć dla wielu niezrozumiałym jest dobroć wypływająca z idei Kościoła Chrystusowego. Jak wiele razy przekonywałem. Dobroć jest funkcjonałem, który pochodzi wyłącznie od Boga. Ta dobroć ujawnia się w idei chrześcijaństwa, tym samym jest silnym dowodem boskich relacji Jezusa  z Bogiem - Ojcem: "Wszelkie dobro, które posiada Ojciec, jest także moim dobrem czyli od Ojca otrzymuję uczestnictwo w Bożej naturze".
          Tajemnicą pozostanie, czy Synostwo Jezusa pochodzi od idei Boga odczytanej ze Stanu Prawdy, czy oddolnie z inicjatywy Jezusa, który odczytał Boży zamysł w swoim sumieniu.
          Najlepszym dowodem Syna Bożego jest Jego Zmartwychwstanie, ale temat ten jest przedmiotem wiary, a nie wiedzy. Posiadane przekazy i artefakty nie są za silne i pochodzą tylko z przekazów ewangelicznych. Racjonalnych dowodów brakuje.
          Kto zawierza idei Syna Bożego i literaturze biblijnej może swobodnie pogłębiać wiarę w Boskość Jezusa i czerpać z niej święte treści. One to pogłębiają wiarę i ją wzmacniają. Dostarczają przeżyć duchowym, tak bardzo oczekiwanych przez wiernych chrześcijaństwa.
          Nie bez znaczenia jest to, co pochodzi z własnego sanktuarium duszy. Tam można odczytać odpowiedź niemal na każde pytanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz