Łączna liczba wyświetleń

piątek, 27 kwietnia 2018

Mnemotechnika kościoła


         Piszę, wiedząc, ze ilość czytających znacznie się zmniejszyła po przeniesieniu blogu wiara-rozumna.blog.onet.pl pod inny adres: wiara-rozumna.5v.pl. Może to dobrze, bo nastąpiła naturalna selekcja, oczyszczenie. Pozostali tylko ci dla których moje poglądy są ich bliskie. Nadal twierdzę, że  jestem skłonny korygować własne poglądy, jeżeli kto przedstawi mi bardziej przekonywujące dowody. "To o czym wiemy, jest tak marnym wobec tego, czego jeszcze nie znamy" (Pier Simon de Palpace ,1749–1822). Sęk w tym. że nikt (w tym kler) merytorycznie nie chce ze mną dyskutować. Owszem zdarzają się zaczepki o bardzo niskim poziomie dyskursu.
         Ostatnio nie mam dobrej passy. Wspieram się cytatem z Listu do Filipian:
Umiem cierpieć biedę, umiem i obfitować (Flp 4,12). W tym widzę nadzieje. Cytat jest  nośnikiem wiary radosnej.
        Ostatnie zeznania Donalda Tuska przed sądem uważam za bardzo udane. Wyrobił się na unijnych salonach. Był rozważny, mądry. Nie przeszkadzały mi nawet chwilowe przerwy pomiędzy wypowiadanymi myślami. Dobierał słowa, aby nikogo nie zranić. Był zwyczajny, normalny, nie puszył się, nikogo nie oskarżał. Nawet słowa o Lechu Kaczyńskim: "Forsował prezydenturę na granicy uprawnień konstytucyjnych" (Donald Tusk)" były stonowane, bez agresji. Ja mam do Daniela Tuska zaufanie, choć nie wszystko mi się podobało w czasie jego rządów. W porównaniu do obecnego rządu to "anioł" polityczny.
        Beata Szydło sama grzebie swój dorobek polityczny. Pokazuje się od najgorsze strony. Zamilknę, nie chcąc rzucać inwektywami. "Wart Pac pałaca, a pałac Paca”, mimo, że generał Pac nie zapisał się negatywnie w historii Polski. Słowa odnoszę do przewodniczącego i całej partii PIS.
        Jak przyglądam się zdarzeniom politycznym, to wydaje mi się, że Polską rządzą ludzie o bardzo niskim poziomie intelektualnym. Im działania są tak prymitywne, nieprzemyślane i nie polityczne. To nieudacznicy, którzy zdobyli władze dzięki stosowanej mnemotechnice jaką uprawia kościół od lat.
        Ich metody trafiły na korzystny grunt. Ja widocznie pochodzę z innej gleby. Gdybym dzisiaj musiał głosować, to wybrałbym partię Nowoczesną. Od nich wieje świeżością polityczną, determinacją. PO zestarzała się wraz kierownictwem partii. Tacy muszą odejść do lamusa historii.
         Trzeba czasu, aby posprzątać po wypadku historycznym, który uczynił Polsce wielkie szkody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz