Co raz więcej świat zdradza swoje tajemnice. Ostatnio
uczeni zajmują się strukturą kwarków. Nie mogąc je sfotografować stosuje się
sztuczki naukowe do ich rozpoznania. Człowiek sięga, gdzie wzrok nie sięga.
Doszukuje się per analogii w świecie nadprzyrodzonym. Jeżeli nie przekroczy
granic przyzwoitości nie dosięgnie go dramat babiloński (pomieszanie języków,
czy coś podobnego). Bóg dopuścił człowieka do swoich tajemnic.
Gdy czyni się rozpoznanie w internecie o nowinkach naukowych
można znaleźć wiele materiałów. Gdy podobnych nowinek szuka się w tematach
teologicznych, to takich wiadomości nie ma. Czy teologia jest nauką?
Można to udowodnić rozpatrując jej działy. Np.
teologia historyczna, biblijna. Czy one nie podlega badaniom historycznym. Tak
powstała Archeologia biblijna. Czy etyka nie jest dziedziną z pogranicza
psychologii i socjologii. Czy liturgia nie jest przedmiotem badań
etnograficznych, soscjologicznych, kulturowych. Na polu pozostała dogmatyka,
która wobec Kościoła jest nie do ruszenia. Zasady w niej ustalone kiedyś
zostały zamknięte w kokonie stygmatyzmu. Jeżeli nie są do ruszenia, nie mogą
stanowić o ich badaniu. Wszystkie nauki dopuszczają zmienność. Ostatnio mówi
się, że stała Humbble'a również ulega zmianie. Stała Hubble’a opisuje tempo
rozszerzania się Wszechświata w funkcji czasu. Za jednostkę przyjęto liczbę
kilometrów, o jaką zwiększa się jeden megaparsek w ciągu jednej sekundy
(km/s/Mpc). Ma ona wymiar częstotliwości. Jej odwrotność pozwala w dużym
przybliżeniu oszacować wiek Wszechświata. Amerykański astrofizyk Adam Guy Riess
(ur. 1969 r.) uważa, że jednym z możliwych wyjaśnień jest oddziaływanie ciemnej
energii, która może odsuwać galaktyki od siebie z rosnącą siłą. To zaś oznacza,
że tempo przyspieszania wszechświata zmienia się w czasie. Riess podzielił się
zarówno Nagrodą Shaw Prize z Astronomii z 2006 r., Jak i Nagrodą Nobla w
dziedzinie fizyki z Saulem Perlmutterem i Brianem P. Schmidtem za to, że
ekspansja wszechświata przyspiesza.
Świat nadprzyrodzony
ma swoje paradygmaty. Stosując metody porównawcze i obserwacyjne można
dopatrzyć się pewnych analogii. W poprzednim wpisie opisałem zjawisko
tunelowania, czyli przenikania przez zapory materialne istot duchowych i
prawdopodobną ich budowę astralną. Zdobyta wiedza pozwala lepiej zrozumieć
mechanizmy rządzące światem, a tym samym poznać naszego Architekta Świata.
Według Tomasza z Akwinu (1225–1274) nie istnieje żadna sprzeczność między
prawdą naturalną a Objawioną, mają one bowiem wspólne źródło – Boga.
W Centrum Kultury Naukowej „Ettore Majorana” w Erice na
Sycylii, które odwiedzanie jest przez tysiące najwybitniejszych naukowców (w
tym wielu noblistów) świata znajduje się tablica: "Nauka i wiara
obydwie są darami Bożymi".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz