Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 3 czerwca 2019

Światłość


       W Piśmie świętym Często używa się określenie "światłości". Np. dotyczy ono przyszłego Sługi Bożego Jezusa: "Ja, Pan, powołałem Cię słusznie, ująłem Cię za rękę i ukształtowałem, ustanowiłem Cię przymierzem dla ludzi, światłością dla narodów" (Iz 42,6); "Ustanowię cię światłością dla pogan,
aby moje zbawienie dotarło aż do krańców ziemi
" (Iz 49,6). W innym miejscu światłością nazwany jest sam Bóg: "Pan jest światłością moją" (Mi 7,8). Sam Jezus mówił o sobie "Ja jestem światłością świata" (J 8,12); "Jak długo jestem na świecie, jestem światłością świata" (J 9,5). Jak bardzo cenne są te słowa.
          Jezus po słowach do Apostołów "Wy jesteście solą dla ziemi" (Mt 5,13) mówi: "Wy jesteście światłem świata" (Mt 5,14). Przyrównywanie boskiego przymiotu do ludzkiego jest wielkim wyróżnieniem i zobowiązaniem. Wyróżnienie to jest apoteozą świętości, obrazem doskonałości do której Bóg chce doprowadzić człowieka. Jest magnesem przyciągającym do siebie, do światłości Boga. Bóg mówi do człowieka, że może stać się na równi z Nim światłością. Wzywanie człowieka do świętości jest boską inwestycją. Jak będzie świecić ludzkie światło, to będzie to chwała dla Stwórcy: "Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie" (Mt 5,16)
         Słowa o światłości były inspiracją dla mnie do zbudowania koncepcji natury świetlnej Stwórcy. W promieniach tego światła zjednoczą się wszyscy którzy zasłużyli, aby zostać złączeni w Bogu. Warunkiem zjednoczenia, zaślubin Bożych jest czystość (bezgrzeszność) tych promieni. Światło podlega interferencji i przez to wielkość światła Bożego rośnie do nieskończonych rozmiarów. Światło rozchodzi się w nieskończoność. Na końcu, gdy światło blednie znajdą swoje miejsce dusze mniej zasłużone. Jednak dla wszystkich jest zagwarantowane miejsce. Piekło jest pojęciem roboczym i wyznacza zadanie oczyszczenia. Na końcu świata wszystkie dusze zostaną oczyszczone i wejdą w boskie promienie. To nam zagwarantował Stwórca. W tym można zobaczyć wielką Miłość i Miłosierdzie Boga do swoich stworzeń. Za prawdę, mamy za co Bogu dziękować i wielbić Jego chwałę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz