Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 16 października 2018

Wiara wynikająca z pragnień


           Moje wieloletnie poszukiwania teologiczne doprowadziły mnie do ściany, której jako człowiek żyjący nie mogę przekroczyć. Moje wielorakie próby wejścia na teren zabroniony przydały się jeno do umocnienia mojej wiedzy.  Dzisiaj wiem, że wiara wywodzi się z ludzkich pragnień, które zostały zakodowane w ludzkiej świadomości, w sercu i w duszy. Bóg (Pierwsza Przyczyna, czy jak ktoś woli), który stworzył nasz świat ujawnił swoją koncepcję w materiale stwórczym. W umysłach ludzkich zakodował potrzebę Jego szukania, Jego pragnienia. To pragnienie wywołało potrzebę zgłębiania wiedzy o Bogu i całym świecie stworzonym. Wiedza jest zbiorem informacji. Przez lata nagromadziła ona wiele hipotez, tez, aksjomatów. One stały się podstawą do pragnień, a pragnienia do wiary. Tak ujmując, można rozumieć wiarę maluczkich i uczonych w piśmie. Z pragnień Bóg został odczytany, wykreowany, z obrazowany. Jemu doszyto historię i w Jego "usta"  wprowadzono ludzkie słowa. To co wiemy o Bogu jest ludzkim obrazem ludzkich pragnień. O samym Bogu, w Jego rzeczywistości wiemy tylko tyle, że istnieje. Po Jego dziełach poznajemy Jego przymioty. Sama Istota Boga jest nieznana i nigdy nie będzie poznana. Musiałem przejść wieloletnią drogę filozoteizmu (wiary rozumnej), aby poznać, że nie wiedza, a wiara jest bliższa ludzkiemu poznaniu. Wiedza może błądzić, być fałszywa, niedoskonała. Wiara jest wewnętrznym przekonaniem, akceptacją, własną wizją. Wiara jest tym co się czuje. Ona odzwierciedla ludzkie pragnienia. To jest nasza Prawda. Prawda absolutna jest poza zasięgiem ludzkiej percepcji i ludzkiego rozumienia. Wiara  w wieczność jest też ludzkim pragnieniem. Musimy zostawić Bogu rozwiązanie ludzkich oczekiwań. My możemy tylko pragnąć, czyli wierzyć, że życie trwa nadal. Wiedzę, którą mamy, na skutek przeróżnych "przecieków", nie dają pewności. Wierząc, pewność nasza wzrasta, bo takie są nasze pragnienia i oczekiwania.  Teraz rozumiem, dlaczego tak trudno przyjmowane i akceptowane są mojej wyniki prac. One są moją Prawdą. Tylko ten, kto ma podobne marzenia i pragnienia może je zaakceptować. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz