Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 9 kwietnia 2019

Korekta i wyjaśnienie


           W 7.04.2019 w temacie  Dziś stuknęła mi 70-tka użyłem niefortunnego sformułowania: "Wśród wątpliwości to odczuwana bierność Stwórcy". Jak wielokrotnie propagowałem, Bóg jest Istotą dynamiczną i z samej definicji zarzucanie mu bierności jest błędem. To sformułowanie wzięło się z emocji i mojego kiepskiego stanu ducha w tym dniu. Jak ujawniłem to wielokrotnie, sam pozostaję w mistycznej interakcji z Stwórcą i jego działanie w Opatrzności jest nadto zauważalne. Otacza mnie i moją rodzinę od 1.5 oku szczególną opieką w której się znaleźliśmy.

        Na moje niefortunne słowa Bóg zareagował, pouczając mnie nowymi doświadczeniami. Pozostaję w nadziei, że w konsekwencji okażą się one zbawienne.



Bóg zaufał mi i moje prace nie powinny zawierać tak oczywistych pomyłek.



         Przy okazji odpowiem na zadane mi pytanie: Z jakiego fragmentu pochodzą słowa wypowiedziane przez młodego wikarego w serialu Ranczo:

"Mój ojciec karcił was biczami, ja zaś będę was karcił basałykami". Cytat ten odnosi się do słów Roboama syna Salomona:  «Mój ojciec obciążył was jarzmem, a ja dołożę do waszego jarzma. Mój ojciec karcił was biczami, ja zaś będę was karcił biczami z kolców» (1Krl 12,11; 14), który nałożył na swój lud dodatkowe obciążenia.  Zresztą, za te słowa i czyny stracił połowę swojego królestwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz