Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 13 sierpnia 2017

Atmokineza i inne zdolności


         Już kiedy to powiadałem. Powtórzę jeszcze raz moje przedziwne spotkanie z osobą która miała wpływ na pogodę (atmokineza). Samo istnienie takiego pojęcia świadczy, że jest coś na rzeczy.
         Kiedyś w pociągu nawiązałem rozmowę z miłą starszą panią. Mówiła, że wraca z Zakopanego. Zagadnąłem, że teraz jest zła pogoda i warto poczekać na jej zmianę. Ona nie zmieniając narracji odpowiedziała, że jest to bez znaczenia, bo jak się tam uda, to sprawi, że pogoda będzie sprzyjająca. Zaniemówiłem, zwłaszcza, że miałem wrażenie, że rozmawiam z osobą wykształconą. Zapytałem ją o szczegóły. Odpowiedziała mi, że zależy to od jej woli. Rozmowa się skończyła. Nie byłem w stanie ciągnąć tej rozmowy, nie znając, że w ogóle takie zdarzenie może mieć miejsce. Po wielu latach, kiedy poznałem inne przypadki zdolności paranormalnych przypomniałem sobie ten opisany przypadek. Dalej zadziwiają mnie te zdolności. Ilość opisanych zdarzeń rośnie i coraz lepiej są dokumentowane. Wykonano setki seansów badawczych. Wiele jest obnażanych swoją fałszywością, ale jeżeli wśród nich znajdzie się choć jeden prawdziwy, to świadczy o możliwości występowania takich fenomenów.  Przykładami są opisy lewitacji i innych uzdolnień paranormalnych Marii Teresy Wielkiej, Katarzyny ze Sieny, św. Jana od Krzyża. Literaturze starej o nich daję mniej wiary od opisów współczesnych:
          Nina Kułagina (Ninel Siergiejewna Kułagina; ur. 1926 zm. 1990), rosyjska gospodyni domowa, która zasłynęła w latach 60. XX wieku jako rzekome medium telekinetyczne. Badania prowadzone przez radzieckiego eksperymentatora, dr. Giennadija Siergiejewa, nagrywane były na taśmę filmową. Według oficjalnej wersji nie udało się wykryć oszustw.
Według relacji, Kułagina wprawiała igłę kompasu w ruch wirowy, poruszając dłońmi z odległości kilkunastu centymetrów. Potrafiła wprawić w ruch niewielkie przedmioty (zapałki, pudełka, kulki), nawet jeśli były przykryte plastikowym, przeźroczystym pojemnikiem. Potrafiła z odległości metra wstrzymać pracę serca żaby. Wyizolowane serce żaby umieszczano w płynie fizjologicznym. W takich warunkach bije ono jeszcze ok. 30–40 minut. Kułagina potrafiła wstrzymać akcję serca po ok. 40 sekundach. Mimo stymulacji elektrycznej nie zaczynało ono bić ponownie, mimo że w normalnych warunkach powinno się to udać.
          Daniel Dunglas Home (ur. 1833, zm. 1886) – szkocki spirysta, twierdził, że posiadał zdolności parapsychiczne.
Pochodzące z XIX wieku informacje na temat Home'a, doniesienia mediów, opowiadania naocznych świadków, mówią iż Home potrafił wydłużać swoje ciało na nie mniej niż 15 cm, potrafił przesuwać siła woli przedmioty ludzi oraz siebie samego. Najpopularniejszym fragmentem jego występów było unoszenie akordeonu i granie na nim z odległości 20 cm Inną umiejętnością, którą miał posiadać Home, miała być umiejętność rozgrzania siłą woli węgla i trzymania go w dłoni; wśród innych osób trzymanie tego węgla powodowało poparzenia, oraz przesuwanie siłą woli przedmiotu, którego człowiek nie mógł nawet ruszyć z miejsca.

          Fundacja Edukacyjna Jamesa Randiego (James Randi Educational Foundation) ufundowała nagrodę w wysokości 1 miliona dolarów każdemu, kto w wiarygodnym eksperymencie naukowym udowodni istnienie dowolnego zjawiska paranormalnego. Jak dotąd nikt tej nagrody nie odebrał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz