W
rozdziale szóstym Księgi Rodzaju ciekawy jest werset: Synowie Boga,
widząc, że córki człowiecze są piękne, brali je sobie za żony, wszystkie, jakie
im się tylko podobały (Rdz 6,2). Autor jednoznacznie wskazał, że wszyscy
mężczyźni są synami Boga, a więc ludzie są dziećmi bożymi. Szczegół ten
przyda się przy omawianiu synostwa Jezusa. W ewangeliach wyraźnie wskazuje się,
Bóg jest Ojcem Jezusa: Tak i Ojciec mój niebieski uczyni wam (Mt 18,35). Bóg jest Ojcem też wszystkich
ludzi. Wyraźnie pisze o tym Mateusz: Bądźcież wy tedy
doskonałymi, jako i Ojciec wasz, który jest w niebiesiech, doskonały
jest (Mt 5,48). Akcentuję te zapisy, aby podkreślić, że Jezus był z
krwi i kości człowiekiem i posiadał ten sam status stworzenia jak inni
ludzie. Ja pisał Jan: Przetoż im rzekł Jezus: Gdy wywyższycie Syna
człowieczego, tedy poznacie, żem ja jest, a sam od siebie nic nie uczynię, ale
jako mię nauczył Ojciec mój, tak mówię (J 8,28). Podobnie św. Paweł w Liście do
Filipian napisał: Dlatego też Bóg nader go wywyższył i darował mu imię, które jest nad wszystkie imię (Flp
2,9). Autor wyraźnie wskazuje, że Jezus jako Człowiek zostanie dopiero
wywyższony do rangi Aktu działającego (na krzyżu). Tym samym upada teza, że w Betlejem narodził
się Bóg. Wszelkie opisy (kolęda: Bóg się rodzi...) należy traktować jako zapis
grzecznościowy, a nie formalne stwierdzenie faktu. Należy jeszcze zmierzyć się z
preegzystencją Jezusa mówiącą, że Syn Boży był od zarania dziejów, a w Betlejem
nastąpiło jedynie narodzenie z ciała. Koncepcja szkoły Janowej jest akceptowana
przez teologię chrześcijańską i propagowana przez Kościół. Filozoteizm odrzuca
ją jako zbyt przeintelektualizowaną. Koncepcja Janowa sugeruje ontologiczny
politeizm: Ojca i Syna, zwłaszcza, że każdy Podmiot ma własną wolę, choć
działają wspólnie.
Kolejny werset jest również ciekawy: Wtedy Bóg rzekł: «Nie może
pozostawać duch mój w człowieku na zawsze, gdyż człowiek jest istotą
cielesną: niechaj więc żyje tylko sto dwadzieścia lat» (Rdz
6,3). Werset ten potwierdza przekonanie, że Bóg jest w nas. Ciało ludzkie jest
mieszkaniem Boga. Takie opisy
przekazują, że człowiek nie jest do końca pozostawiony sam sobie. Bóg otacza
człowieka swoją Opatrznością. Uczestniczy w życiu człowieka. Oczywiście
wszystko to w ramach wolnej woli człowieka, jaką otrzymał od Boga. W zależności
od zażyłości z Bogiem Opatrzność daje większe lub mniejsze rezultaty. Każdy
może jednak sięgnąć po najwyższe dary. Sam Bóg rozdaje równo. Od człowieka
zależy jak bardzo może skorzystać z daru Bożego. Przykładem człowieka, który
brał całymi garściami był Jezus. On w pełni otworzył się na Boga i otworzył
autostradę po której spływały łaski Ojca. Ważne jest uświadomić sobie, że każdy
może sięgnąć po to, co otrzymał Jezus: Ojciec bowiem miłuje Syna i
ukazuje mu wszystko, co sam czyni, i ukaże mu jeszcze większe dzieła niż te, abyście się dziwili (J 5,20); Starajcie się tedy usilnie o większe dary łaski; a ja wam
wskażę drogę jeszcze doskonalszą (1 Kor 12,31). Dary łaski Ojca są bez
granic. Można spróbować iść drogą jeszcze bardziej doskonałą niż poszedł sam
Jezus. To jest niezwykłe i nobilitujące.
Jésus comme un homme ordinaire
Dans le sixième chapitre de la
Genèse est un verset intéressant: les fils de Dieu virent que les filles des
hommes étaient belles, et ils en prirent pour femmes parmi toutes celles qu'ils
choisirent (Gn 6,2). L'auteur dit clairement que tous les hommes sont fils
de Dieu, et pour que les gens sont des enfants de Dieu. Détail est utile lors
de l'examen de la filiation de Jésus. Les Évangiles indique clairement, Dieu
est le Père de Jésus: C'est
ainsi que mon Père céleste vous traitera Matthieu
18.35). Dieu est le Père de tous les hommes aussi. De toute évidence, il écrit
à propos de Matthieu:Soyez donc parfaits, comme votre Père céleste est parfait (Matthieu
5:48).
J'accentue ces enregistrements à
souligner que Jésus était un homme de chair et de sang, et avait le même statut
que la création d'autres personnes. J'ai écrit Jean: Jésus donc leur dit: Quand vous aurez élevé le Fils de l'homme, alors vous connaîtrez ce
que je suis, et que je ne fais rien de moi-même, mais que je parle selon ce que
le Père m'a enseigné. (Jean 8:28). De même St. Paul dans la Lettre
aux Philippiens a écrit: C'est pourquoi aussi Dieu l'a souverainement élevé,
et lui a donné le nom qui est au-dessus de tout nom (Philippiens 2:9).
L'auteur indique clairement que Jésus est seulement un homme exalté au
rang de l’Acte agissant (sur la croix). Ainsi tombe
thèse à Bethléem est né Dieu. Toutes les descriptions (chant
de Noël Dieu est né ...) doivent être considérés comme un dossier
de courtoisie, pas une déclaration officielle de fait. Il reste à faire face à
la pré-existence de Jésus en disant qu'il était le Fils de Dieu depuis l'aube
de l'histoire, et à Bethléem était seulement la naissance du corps. Le concept
de l'école Jean est acceptée par la théologie chrétienne et promue par l'Eglise.
Filozoteizm rejette comme trop intellectualiser. Le concept de Jean suggère
ontologique polythéisme: le Père et le Fils, d'autant plus que chaque entité a
sa propre volonté, mais travailler ensemble.
Le verset suivant est également
intéressant: Alors l'Éternel dit: Mon esprit ne restera pas
à toujours dans l'homme, car l'homme n'est que chair, et ses jours seront de
cent vingt ans (Gn 6:3). Ce verset confirme la croyance que Dieu
est en nous. Le corps humain est le lieu d'habitation de Dieu. Ces descriptions
doivent prévoir qu'une personne ne soit pas complètement laissé seul. Il
entoure l'homme sa providence. Il participe à la vie de l'homme. Bien sûr, tout
cela dans le libre arbitre de l'homme, il a reçu de Dieu. En fonction de votre
familiarité avec Dieu Providence donne des résultats plus ou moins. Tout le
monde peut, cependant, atteindre les plus hauts cadeaux. Dieu distribue
uniformément. De l'homme, il dépend de combien vous pouvez bénéficier du don de
Dieu. Un exemple d'un homme qui a pris des poignées était Jésus. Il
complètement ouvert à Dieu et a ouvert la route après une grâce qui coule du
Père. Il est important de se rendre compte que tout le monde peut atteindre
pour ce que vous avez reçu Jésus: Car le Père aime le Fils,
et lui montre tout ce qu'il fait; et il lui montrera des oeuvres plus grandes
que celles-ci, afin que vous soyez dans l'étonnement.
(Jn 5:0); Aspirez aux dons les meilleurs. Et je vais encore
vous montrer une voie par excellence (1 Cor 12:31). Père cadeaux sont sans frontières. Vous pouvez essayer de
passer par encore plus parfait que Jésus est allé seul. Il est inhabituel et
ennoblissement.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz