Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 14 lipca 2016

Jezus jak zwykły człowiek. Jésus comme un homme ordinaire


          W rozdziale szóstym Księgi Rodzaju ciekawy jest werset: Synowie Boga, widząc, że córki człowiecze są piękne, brali je sobie za żony, wszystkie, jakie im się tylko podobały (Rdz 6,2). Autor jednoznacznie wskazał, że wszyscy mężczyźni są synami Boga, a więc ludzie są dziećmi bożymi. Szczegół ten przyda się przy omawianiu synostwa Jezusa. W ewangeliach wyraźnie wskazuje się, Bóg jest Ojcem Jezusa: Tak i Ojciec mój niebieski uczyni wam  (Mt 18,35). Bóg jest Ojcem też wszystkich ludzi. Wyraźnie pisze o tym Mateusz: Bądźcież wy tedy doskonałymi, jako i Ojciec wasz, który jest w niebiesiech, doskonały jest (Mt 5,48). Akcentuję te zapisy, aby podkreślić, że Jezus był z krwi i kości człowiekiem i posiadał ten sam status stworzenia jak inni ludzie.  Ja pisał Jan: Przetoż im rzekł Jezus: Gdy wywyższycie Syna człowieczego, tedy poznacie, żem ja jest, a sam od siebie nic nie uczynię, ale jako mię nauczył Ojciec mój, tak mówię (J 8,28). Podobnie św. Paweł w Liście do Filipian napisał: Dlatego też Bóg nader go wywyższył i darował mu imię, które jest nad wszystkie imię (Flp 2,9). Autor wyraźnie wskazuje, że Jezus jako Człowiek zostanie dopiero wywyższony do rangi Aktu działającego (na krzyżu).  Tym samym upada teza, że w Betlejem narodził się Bóg. Wszelkie opisy (kolęda: Bóg się rodzi...) należy traktować jako zapis grzecznościowy, a nie formalne stwierdzenie faktu. Należy jeszcze zmierzyć się z preegzystencją Jezusa mówiącą, że Syn Boży był od zarania dziejów, a w Betlejem nastąpiło jedynie narodzenie z ciała. Koncepcja szkoły Janowej jest akceptowana przez teologię chrześcijańską i propagowana przez Kościół. Filozoteizm odrzuca ją jako zbyt przeintelektualizowaną. Koncepcja Janowa sugeruje ontologiczny politeizm: Ojca i Syna, zwłaszcza, że każdy Podmiot ma własną wolę, choć działają wspólnie.
          Kolejny werset jest również ciekawy: Wtedy Bóg rzekł: «Nie może pozostawać duch mój w człowieku na zawsze, gdyż człowiek jest istotą cielesną: niechaj więc żyje tylko sto dwadzieścia lat» (Rdz 6,3). Werset ten potwierdza przekonanie, że Bóg jest w nas. Ciało ludzkie jest mieszkaniem Boga.  Takie opisy przekazują, że człowiek nie jest do końca pozostawiony sam sobie. Bóg otacza człowieka swoją Opatrznością. Uczestniczy w życiu człowieka. Oczywiście wszystko to w ramach wolnej woli człowieka, jaką otrzymał od Boga. W zależności od zażyłości z Bogiem Opatrzność daje większe lub mniejsze rezultaty. Każdy może jednak sięgnąć po najwyższe dary. Sam Bóg rozdaje równo. Od człowieka zależy jak bardzo może skorzystać z daru Bożego. Przykładem człowieka, który brał całymi garściami był Jezus. On w pełni otworzył się na Boga i otworzył autostradę po której spływały łaski Ojca. Ważne jest uświadomić sobie, że każdy może sięgnąć po to, co otrzymał Jezus: Ojciec bowiem miłuje Syna i ukazuje mu wszystko, co sam czyni, i ukaże mu jeszcze większe dzieła niż te, abyście się dziwili  (J 5,20); Starajcie się tedy usilnie o większe dary łaski; a ja wam wskażę drogę jeszcze doskonalszą (1 Kor 12,31). Dary łaski Ojca są bez granic. Można spróbować iść drogą jeszcze bardziej doskonałą niż poszedł sam Jezus. To jest niezwykłe i nobilitujące.

Jésus comme un homme ordinaire

          Dans le sixième chapitre de la Genèse est un verset intéressant: les fils de Dieu virent que les filles des hommes étaient belles, et ils en prirent pour femmes parmi toutes celles qu'ils choisirent (Gn 6,2). L'auteur dit clairement que tous les hommes sont fils de Dieu, et pour que les gens sont des enfants de Dieu. Détail est utile lors de l'examen de la filiation de Jésus. Les Évangiles indique clairement, Dieu est le Père de Jésus: C'est ainsi que mon Père céleste vous traitera Matthieu 18.35). Dieu est le Père de tous les hommes aussi. De toute évidence, il écrit à propos de Matthieu:Soyez donc parfaits, comme votre Père céleste est parfait (Matthieu 5:48).
          J'accentue ces enregistrements à souligner que Jésus était un homme de chair et de sang, et avait le même statut que la création d'autres personnes. J'ai écrit Jean: Jésus donc leur dit: Quand vous aurez élevé le Fils de l'homme, alors vous connaîtrez ce que je suis, et que je ne fais rien de moi-même, mais que je parle selon ce que le Père m'a enseigné. (Jean 8:28). De même St. Paul dans la Lettre aux Philippiens a écrit: C'est pourquoi aussi Dieu l'a souverainement élevé, et lui a donné le nom qui est au-dessus de tout nom (Philippiens 2:9). L'auteur indique clairement que Jésus est seulement un homme exalté au rang  de l’Acte agissant (sur la croix). Ainsi tombe thèse à Bethléem est né Dieu. Toutes les descriptions (chant de Noël Dieu est né ...) doivent être considérés comme un dossier de courtoisie, pas une déclaration officielle de fait. Il reste à faire face à la pré-existence de Jésus en disant qu'il était le Fils de Dieu depuis l'aube de l'histoire, et à Bethléem était seulement la naissance du corps. Le concept de l'école Jean est acceptée par la théologie chrétienne et promue par l'Eglise. Filozoteizm rejette comme trop intellectualiser. Le concept de Jean suggère ontologique polythéisme: le Père et le Fils, d'autant plus que chaque entité a sa propre volonté, mais travailler ensemble.
          Le verset suivant est également intéressant: Alors l'Éternel dit: Mon esprit ne restera pas à toujours dans l'homme, car l'homme n'est que chair, et ses jours seront de cent vingt ans (Gn 6:3). Ce verset confirme la croyance que Dieu est en nous. Le corps humain est le lieu d'habitation de Dieu. Ces descriptions doivent prévoir qu'une personne ne soit pas complètement laissé seul. Il entoure l'homme sa providence. Il participe à la vie de l'homme. Bien sûr, tout cela dans le libre arbitre de l'homme, il a reçu de Dieu. En fonction de votre familiarité avec Dieu Providence donne des résultats plus ou moins. Tout le monde peut, cependant, atteindre les plus hauts cadeaux. Dieu distribue uniformément. De l'homme, il dépend de combien vous pouvez bénéficier du don de Dieu. Un exemple d'un homme qui a pris des poignées était Jésus. Il complètement ouvert à Dieu et a ouvert la route après une grâce qui coule du Père. Il est important de se rendre compte que tout le monde peut atteindre pour ce que vous avez reçu Jésus: Car le Père aime le Fils, et lui montre tout ce qu'il fait; et il lui montrera des oeuvres plus grandes que celles-ci, afin que vous soyez dans l'étonnement.
(Jn 5:0); Aspirez aux dons les meilleurs. Et je vais encore vous montrer une voie par excellence (1 Cor 12:31). Père cadeaux sont sans frontières. Vous pouvez essayer de passer par encore plus parfait que Jésus est allé seul. Il est inhabituel et ennoblissement.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz