Drugi rozdział Księgi Rodzaju Pierwotny stan szczęścia jest
obrazem ukazującym pierwotną naturę człowieka. Jest ona z gruntu dobra,
zasługuje na Eden (Raj). W takim stanie rodzi się każdy człowiek. Jest
nieskazitelny. W tym samym rozdziale mowa jest o zagrożeniach: A przy tym Pan Bóg dał
człowiekowi taki rozkaz: «Z wszelkiego drzewa tego ogrodu możesz spożywać
według upodobania; ale z drzewa poznania dobra
i zła nie wolno ci jeść, bo gdy z niego spożyjesz, niechybnie umrzesz» (Rdz
2,16–17). Jest w tym zapowiedź ograniczeń jaka dotyczy człowieka. Człowiek,
choć wolny, musi przestrzegać reguł współistnienia oraz innych zadanych przez
Stwórcę, ale też i przez zwierzchność ludzką.
Trzeci rozdział Księgi Rodzaju Upadek pierwszych ludzi
obrazuje konsekwencje nieposłuszeństwa wobec przekazanych reguł. Ciekawe, że
już na początku Księgi pojawia się Protoewangelia: Wprowadzam nieprzyjaźń
między ciebie i niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono
zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę (Rdz 3,15) zapowiadająca
przyjście kogoś (Jezusa), który przyjdzie człowieczeństwu z pomocą. Opis szatana i jego działania należy
rozumieć jako skłonność człowieka do grzechu. Dzieło Boga ulega skażeniu w
swojej niedoskonałości. Pierwotna czystość będzie przywrócona przez akt
odkupicielski Jezusa Chrystusa. Aby Jego ofiara była skuteczna musiał sam być
wywyższony do rangi Boga – Aktu działającego.
Tu
ujawnia się koncepcja Stwórcy, która będzie czekała na odpowiednią chwilę oraz
Człowieka, który podejmie się tego trudu. Na Zbawiciela musiano czekać tysiące
lat. To pokazuje rozrzut i prawdopodobieństwo zaistnienia kogoś w którym geny
ułożą się w sposób niemal idealny.
Nie
wszyscy to rozumieją i pojmują, ale zauważam, że niejednokrotnie Bóg posługuje
się rachunkiem prawdopodobieństwa. Przykładowo cała ewolucja przyrodnicza jest
tego przykładem, a rozpad promieniotwórczy oparty na statystyce, konieczny jest
do generowania aktywnych cząstek mających fundamentalne znaczenie na
przewodność fal elektromagnetycznych w próżni.
W
omawianym rozdziale autor odczytał zamysł Stwórcy pisząc: Po
czym Pan Bóg rzekł: «Oto człowiek stał się taki jak My: zna dobro i zło
(Rdz 3,22). Tymi słowami ukazany jest człowiek równy Bogu. Potrafi rozróżnić
dobro od zła. Ta nobilitacja powinna człowieka uskrzydlać. Z drugiej strony
kryje się odpowiedzialność którą
człowiek jest z obligowany .
Człowiek osiągnie niezwykłe zdolności (np. chirurgia genetyczna,
odzyskiwanie najmniejszych cząstek materii). Wkracza coraz bardziej w głąb i w
istotę rzeczy. Te wspaniałe osiągnięcia, nieprawidłowo użytkowane mogą stać się
przedmiotem nieszczęścia globalnego. O tym zagrożeniu mówi w Księdze tajemnicze
drzewo życia: Niechaj teraz nie
wyciągnie przypadkiem ręki, aby zerwać owoc także z drzewa życia, zjeść go i
żyć na wiek (tamże).
Protoevangelium
Le deuxième chapitre de la Genèse
L'état initial du bonheur est une image
montrant la nature originelle de l'homme. Il est fondamentalement bon, mérite
d'Eden (paradis). Dans un tel état est né tout homme. Il est impeccable. Dans
le même chapitre mentionne les dangers: Et l'Éternel Dieu commanda à l'homme: Tu
pourras manger de tous les arbres du jardin;
mais tu ne mangeras pas de l'arbre de la connaissance du bien et
du mal, car le jour où tu en mangeras, tu mourras (Genèse 2:16-17). Il est
l'annonce des limitations qui s'applique à l'homme. L'homme, bien que lente,
vous devez suivre les règles de coexistence et d'autres infligées par le
Créateur, mais aussi par la souveraineté humaine.
Le troisième chapitre de la Genèse
Chute des premières personnes montre les conséquences de la désobéissance aux
règles prévues. Il est intéressant de noter que, au début du livre apparaît
Protoevangelium: Je mettrai inimitié entre toi et la femme, entre ta
postérité et sa postérité: celle-ci t'écrasera la tête, et tu lui blesseras le
talon (Genèse 3:15) annonçant la venue de quelqu'un (Jésus), qui viendra
l'humanité pour aider. Description Satan et son action doit être comprise comme
une tendance humaine au péché. L'œuvre de Dieu est la contamination dans son
imperfection. La pureté originelle serait restaurée par un acte de rédemption
de Jésus-Christ. Son sacrifice pour être efficace, il a dû être élevé au rang
de Dieu - l’Acte agissant.
Ici se révèle le concept du
Créateur, qui sera attend le bon moment et l'homme qui entreprendra cet effort.
Sur le Sauveur a dû attendre des milliers d'années. Elle montre la propagation
et la probabilité que quelqu'un dans le concert des gènes dans une presque
idéale.
Pas tout le monde comprend cela,
mais je remarque que, parfois, Dieu utilise des probabilités. Par exemple, toute
l'évolution naturelle de cet exemple, et la désintégration radioactive basée
sur les statistiques, il est nécessaire de générer des particules actives ayant
une importance fondamentale pour la conductivité des ondes électromagnétiques
dans le vide.
Dans ce chapitre, l'auteur a lu le dessein du Créateur a
écrit: L'Éternel Dieu dit: Voici, l'homme est devenu comme l'un de nous
(Genèse 03:22). Avec ces mots, il montre un homme égal à Dieu. Capable de
distinguer le bien du mal. Cette anoblissement de l'homme devrait uskrzydlać.
De l'autre côté se trouve la responsabilité que l'homme est obligeante.
L'homme atteint des capacités
extraordinaires (ex. La chirurgie génétique, la récupération des plus petites
particules de matière). Saisie de plus en plus dans les profondeurs et dans
l'essence des choses. Ces grandes réalisations, mal utilisés, peuvent faire
l'objet d'une calamité mondiale. A propos de la menace qu'il dit dans le livre
de l'Arbre mystérieux de la vie: Empêchons-le maintenant d'avancer sa main,
de prendre de l'arbre de vie, d'en manger, et de vivre éternellement (ibid).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz