Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 11 lipca 2016

Protoewangelia. Protoevangelium


          Drugi rozdział Księgi Rodzaju  Pierwotny stan szczęścia jest obrazem ukazującym pierwotną naturę człowieka. Jest ona z gruntu dobra, zasługuje na Eden (Raj). W takim stanie rodzi się każdy człowiek. Jest nieskazitelny. W tym samym rozdziale mowa jest o zagrożeniach:  A przy tym Pan Bóg dał człowiekowi taki rozkaz: «Z wszelkiego drzewa tego ogrodu możesz spożywać według upodobania;  ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy z niego spożyjesz, niechybnie umrzesz» (Rdz 2,16–17). Jest w tym zapowiedź ograniczeń jaka dotyczy człowieka. Człowiek, choć wolny, musi przestrzegać reguł współistnienia oraz innych zadanych przez Stwórcę, ale też i przez zwierzchność ludzką.
        Trzeci rozdział Księgi Rodzaju  Upadek pierwszych ludzi obrazuje konsekwencje nieposłuszeństwa wobec przekazanych reguł. Ciekawe, że już na początku Księgi pojawia się Protoewangelia: Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie i niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę (Rdz 3,15) zapowiadająca przyjście kogoś (Jezusa), który przyjdzie człowieczeństwu z  pomocą. Opis szatana i jego działania należy rozumieć jako skłonność człowieka do grzechu. Dzieło Boga ulega skażeniu w swojej niedoskonałości. Pierwotna czystość będzie przywrócona przez akt odkupicielski Jezusa Chrystusa. Aby Jego ofiara była skuteczna musiał sam być wywyższony do rangi Boga – Aktu działającego.
          Tu ujawnia się koncepcja Stwórcy, która będzie czekała na odpowiednią chwilę oraz Człowieka, który podejmie się tego trudu. Na Zbawiciela musiano czekać tysiące lat. To pokazuje rozrzut i prawdopodobieństwo zaistnienia kogoś w którym geny ułożą się w sposób niemal idealny.
          Nie wszyscy to rozumieją i pojmują, ale zauważam, że niejednokrotnie Bóg posługuje się rachunkiem prawdopodobieństwa. Przykładowo cała ewolucja przyrodnicza jest tego przykładem, a rozpad promieniotwórczy oparty na statystyce, konieczny jest do generowania aktywnych cząstek mających fundamentalne znaczenie na przewodność fal elektromagnetycznych w próżni.
           W omawianym rozdziale autor odczytał zamysł Stwórcy pisząc:  Po czym Pan Bóg rzekł: «Oto człowiek stał się taki jak My: zna dobro i zło (Rdz 3,22). Tymi słowami ukazany jest człowiek równy Bogu. Potrafi rozróżnić dobro od zła. Ta nobilitacja powinna człowieka uskrzydlać. Z drugiej strony kryje się odpowiedzialność  którą człowiek jest z obligowany .
          Człowiek osiągnie niezwykłe zdolności (np. chirurgia genetyczna, odzyskiwanie najmniejszych cząstek materii). Wkracza coraz bardziej w głąb i w istotę rzeczy. Te wspaniałe osiągnięcia, nieprawidłowo użytkowane mogą stać się przedmiotem nieszczęścia globalnego. O tym zagrożeniu mówi w Księdze tajemnicze drzewo życia:  Niechaj teraz nie wyciągnie przypadkiem ręki, aby zerwać owoc także z drzewa życia, zjeść go i żyć na wiek (tamże).

Protoevangelium

          Le deuxième chapitre de la Genèse L'état initial du bonheur est une image montrant la nature originelle de l'homme. Il est fondamentalement bon, mérite d'Eden (paradis). Dans un tel état est né tout homme. Il est impeccable. Dans le même chapitre mentionne les dangers: Et l'Éternel Dieu commanda à l'homme: Tu pourras manger de tous les arbres du jardin;   mais tu ne mangeras pas de l'arbre de la connaissance du bien et du mal, car le jour où tu en mangeras, tu mourras (Genèse 2:16-17). Il est l'annonce des limitations qui s'applique à l'homme. L'homme, bien que lente, vous devez suivre les règles de coexistence et d'autres infligées par le Créateur, mais aussi par la souveraineté humaine.
          Le troisième chapitre de la Genèse Chute des premières personnes montre les conséquences de la désobéissance aux règles prévues. Il est intéressant de noter que, au début du livre apparaît Protoevangelium: Je mettrai inimitié entre toi et la femme, entre ta postérité et sa postérité: celle-ci t'écrasera la tête, et tu lui blesseras le talon (Genèse 3:15) annonçant la venue de quelqu'un (Jésus), qui viendra l'humanité pour aider. Description Satan et son action doit être comprise comme une tendance humaine au péché. L'œuvre de Dieu est la contamination dans son imperfection. La pureté originelle serait restaurée par un acte de rédemption de Jésus-Christ. Son sacrifice pour être efficace, il a dû être élevé au rang de Dieu -  l’Acte agissant.
           Ici se révèle le concept du Créateur, qui sera attend le bon moment et l'homme qui entreprendra cet effort. Sur le Sauveur a dû attendre des milliers d'années. Elle montre la propagation et la probabilité que quelqu'un dans le concert des gènes dans une presque idéale.
           Pas tout le monde comprend cela, mais je remarque que, parfois, Dieu utilise des probabilités. Par exemple, toute l'évolution naturelle de cet exemple, et la désintégration radioactive basée sur les statistiques, il est nécessaire de générer des particules actives ayant une importance fondamentale pour la conductivité des ondes électromagnétiques dans le vide.
           Dans ce chapitre, l'auteur a lu le dessein du Créateur a écrit: L'Éternel Dieu dit: Voici, l'homme est devenu comme l'un de nous (Genèse 03:22). Avec ces mots, il montre un homme égal à Dieu. Capable de distinguer le bien du mal. Cette anoblissement de l'homme devrait uskrzydlać. De l'autre côté se trouve la responsabilité que l'homme est obligeante.
          L'homme atteint des capacités extraordinaires (ex. La chirurgie génétique, la récupération des plus petites particules de matière). Saisie de plus en plus dans les profondeurs et dans l'essence des choses. Ces grandes réalisations, mal utilisés, peuvent faire l'objet d'une calamité mondiale. A propos de la menace qu'il dit dans le livre de l'Arbre mystérieux de la vie: Empêchons-le maintenant d'avancer sa main, de prendre de l'arbre de vie, d'en manger, et de vivre éternellement (ibid).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz