Po
wieloletnich studiach teologicznych nasuwa mi się spostrzeżenie, że moja wiara
zamienia się w wiedzę, która w różnych swoich elementach posiada różne
prawdopodobieństwa Prawdy. Wraz z upływem czasu, prawdopodobieństwa rozpoznania
religijnego maleją względnie rosną.
Wiara natomiast staje się pojęciem wstydliwym, niedojrzałym. Posiada w
sobie niepewność, wątpliwość. Oczywiście wiedza posiada dokładnie takie same
atrybuty, co wiara. Wiedza narzuca jednak potrzebę szukania, badania,
dociekania. Wiarę można przyjmować bez zastrzeżeń. Doktryna chrześcijańska
mówi, że wiara to nie tylko akt przyjęcia istnienia Boga, ale cała postawa i
sposób życia. Podobnie wiedząc należy brać pod uwagę postawę
człowieka. Uprawiając wiedzę, a nie wiarę, rzeczywistość nadprzyrodzoną
traktuje się bardziej racjonalnie. I słusznie. Lubię mówić np. o Jezusie jako
Przyjacielu, używając zwykłych, prostych słów. Wiara ma w sobie
dużo patosu, westchnięć, ckliwości. Z Bogiem lubię rozmawiać jak z żywą ludzką
osobą. Jest On wtedy dla mnie bliższy.
Wiedzą,
a nie wierząc można tak samo kultywować religię i przyjmować właściwą postawę
względem Boga. W wiedzy, podobnie jak w wierze, można Bogu zawierzać. Podejście
rozumowe bardziej mi odpowiada.
Après de nombreuses années d'études théologiques, je me
prie de noter que ma foi se transforme en connaissances, qui, dans ses divers
éléments ont des probabilités différentes de la vérité. Avec le passage du
temps, la probabilité de la reconnaissance du déclin religieux ou croître. La
foi est cependant la notion de gênant, immature. Il a en soi l'incertitude, le
doute. Bien sûr, la connaissance a exactement les mêmes attributs que la foi.
La connaissance, cependant, impose la nécessité de rechercher, de recherche,
d'enquête. La foi peut être prise sans réserves. la doctrine chrétienne dit que
la foi est non seulement le fait d'accepter l'existence de Dieu, mais toute
l'attitude et le mode de vie. Tout en sachant que vous devez tenir compte de
l'attitude de l'homme. Faire connaissance, pas la foi, le surnaturel est traité
de façon plus rationnelle. Et à juste titre. Je veux parler, par exemple. A
propos de Jésus comme un ami, en utilisant des mots simples, ordinaires. La foi
a beaucoup de pathos, exaltation, étant
écoeurante. Avec Dieu comme je l'aime parler avec la personne humaine vivante.
Il est alors de me rapprocher.
De la connaissance et ne pas de confiance qu'on peut simplement cultiver la religion et à adopter la bonne attitude envers Dieu. La connaissance que la foi peut confier à Dieu. Une approche plus rationnelle me convient.
La foi
et la connaissance
De la connaissance et ne pas de confiance qu'on peut simplement cultiver la religion et à adopter la bonne attitude envers Dieu. La connaissance que la foi peut confier à Dieu. Une approche plus rationnelle me convient.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz