Łączna liczba wyświetleń

sobota, 28 lipca 2018

Inteligentna woda?


          Każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że najważniejszą substancją na ziemi i we wszechświecie jest woda. To niezwykła substancja i do dnia dzisiejszego wielce tajemnicza. Podstawową jej funkcją jest utrzymanie życia organizmów biologicznych. Z jej funkcją wiąże się skomplikowany proces jaki jej towarzyszy.. Niektórzy badacze poświęcili jej badaniom całe swoje życie. Jednym z nich był japoński badacz i pisarz Masaru Emoto (1943 – 2014). Badał on strukturę tej niezwykłej substancji, zamrażał jej stany i fotografował. Pozostawił on tysiące zdjęć ukazujących piękno budowy krystalicznej wody. Badacz ten twierdził, że woda zapamiętuje ludzkie mocje. Inaczej wygląda woda, jak mówi się do niej językiem czułym, a inaczej jak gra muzyka agresywna np. heavy metaliczna. W tym przypadku struktura wody jest rozbita, nieuporządkowana, chaotyczna. W październiku 1992 roku otrzymał tytuł i licencję doktora medycyny alternatywnej w Open International University. Zaczął badać zagadki wody po zetknięciu się z MRA, Analizatorem Rezonansu Magnetycznego, w USA. Prowadził badania wody znajdującej się w ludzkim ciele, wody w środowisku człowieka, wody na powierzchni Ziemi. Był kierownikiem Głównego Instytutu Badawczego IHM, dyrektorem firmy IHM oraz przewodniczącym Międzynarodowego Towarzystwa Przyjaciół HADO IHM. Opublikował kilkanaście książek. Twierdził, że woda ma swoją inteligencję.
      Wielu sceptyków sprzeciwia jego teorii i drwi z badacza. Aby wyrobić sobie własne przekonania proszę wykonać proste doświadczenie z dwoma słoikami wypełnionymi ryżem i wodą. Przez dwa tygodnie, codziennie do jednej należy szeptać czułe słowa, a drugiemu złorzeczyć. ci, którzy dokonali ten eksperyment
napisali:
"Przeprowadziłem doświadczenie. Wziąłem 2 identyczne słoiki z gotowaną wodą i do obu wsypałem organiczną strukturę (zagotowany ryż). Umieściłem je oba w podobnym miejscu aby zniwelować czynniki obce i jeden słoik podpisałem "dobry", drugi zaś "zły". Dodatkowo aby spiętrzyć wynik doświadczenia raz dziennie mówiłem do słoików. Okazało się że rzeczywiście na słoiku "zły" pojawiła się czarna pleśń podczas gdy na słoiku "dobry" dopiero lekkie zmiany organiczne zaczęły następować."
          Nie ma znaczenia w jakim języku się mówi i coś jest napisane. Pan Emoto wyraźnie napisał, że chodzi o intencję, myśl. Nieważne czy powiem "Druga wojna światowa" czy "Second World War", wypowiedź ta wywoła mniej więcej takie same skojarzenia i emocje. Po drugie zaznaczone jest iż nie chodzi o sam sens wypowiedzi tylko o jej pozytywny lub negatywny przekaz.

Inni interlokutorzy napisali:
Zrobiłem doświadczenie z ryżem tylko wziąłem jeszcze jeden słoik z ryżem do którego nic nie mówiłem. Najlepiej wyglądała woda w słoiku do którego mówiłem kocham cię. W słoiku do którego mówiłem "nienawidzę cię" ryż zrobił się czarny.

"Eksperyment z ryżem wykonałem. Wynik wyszedł taki jak to osiągnął Emoto. Trwało to jednak aż kilka miesięcy (tzn. do słoików wyrażałem emocje przez 2 miesiące ,potem o nich zapomniałem). Mój ryż był gotowany co jak przypuszczam miało duży wpływ na czas projektu. Eksperyment z ryżem to nie żadne kłamstwo. Radzę sprawdzić samemu."

           Dzisiejszy człowiek szukający wie, że racjonalność miesza się z fikcją. Wyniki eksperymentów zależą od woli eksperymentatorów (splątanie w fizyce kwantowej): "Wszystko możliwe jest dla tego, kto wierzy" (Mk 9,23) Myśl ludzka jest kreatywna dosłownie. Mamy do czynienia ze zjawiskami, które dawniej uznawane były za niemożliwe (np. próżnia nie jest pusta, holograficzny zapis obrazów i zdarzeń, Talitha kum):" bo poznałem, że moc wyszła ode Mnie " (Łk 8,46).
            Jezus dziwił się mówiąc: " dlaczego sami z siebie nie rozróżniacie tego, co jest słuszne? " (Łk 12,57) .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz